To ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ αποτελεί πρωτότυπο εργαλείο γλωσσικής αξιολόγησης που περιλαμβάνει μια πλήρη συστοιχία επιμέρους δοκιμασιών, οι οποίες σταθμίστηκαν σε Πανελλαδικό μαθητικό δείγμα 1.000+ παιδιών.
Το εργαλείο αυτό αποτελεί τη βάση για έγκυρο και έγκαιρο εντοπισμό παιδιών ηλικίας 4 έως 7 ετών που κινδυνεύουν να εμφανίσουν γλωσσικές διαταραχές, ή δυσκολίες στη μάθηση του γραπτού λόγου κατά τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο.
Με την αξιοποίηση των επιμέρους δοκιμασιών αξιολογούνται τα ακόλουθα:
➥ Ο Προφορικός Λόγος:
✔ Φωνολογική Επίγνωση και Επεξεργασία (Ομοιότητα / διαφορά αρχικής συλλαβής / φωνήματος, ανάλυση, σύνθεση & απαλοιφή συλλαβής / φωνήματος)
✔ Σημασιολογική Ανάπτυξη (Προσληπτικό / εκφραστικό λεξιλόγιο, κατονομασία εικόνων)
✔ Μορφολογική Επίγνωση (Επιγλωσσικό / μεταγλωσσικό επίπεδο, ρήμα / ουσιαστικό)
✔ Πραγματολογική Επάρκεια (Επικοινωνιακή πρόθεση / ανταπόκριση, έκφραση συναισθήματος, κοινωνικές συμβάσεις)
✔ Αφηγηματικός Λόγος (Αναδιήγηση / ελεύθερη αφήγηση)
✔ Ακουστική Κατανόηση (Ακολουθία οδηγιών & κατανόηση ιστορίας)
➥ Ο Γραπτός Λόγος:
✔ Γνώση Αλφαβήτου (Αναγνώριση γραμμάτων & φθόγγων)
✔ Αναδυόμενη Γραφή (Γραφή ονόματος & επινοημένη γραφή)
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
Το εργαλείο απευθύνεται σε ειδικούς που με την κατάλληλη επιμόρφωση αξιολογούν σύντομα και με ευκολία τις γλωσσικές δεξιότητες παιδιών 4 έως 7 ετών.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
➥ Συνιστά μια πλήρη συστοιχία γλωσσικής αξιολόγησης που προέκυψε από μεγάλης κλίμακας διαχρονική μελέτη και μελέτη στάθμισης, οι οποίες διεξήχθησαν από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
➥ Διαθέτει παιγνιώδες και πολυμεσικό περιβάλλον αξιολόγησης, ελκυστικά γραφικά και ευχρηστία:
✔ Εύκολη και διασκεδαστική χορήγηση σε όλους τους μαθητές
✔ Εύκολη κι αξιόπιστη βαθμολόγηση
✔ Αυτοματοποιημένη έκδοση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης
➥ Παρέχει έγκυρη κι αξιόπιστη εκτίμηση των χαρακτηριστικών υψηλού κινδύνου για προβλήματα λόγου ή/και δυσκολίες στη μάθηση του γραπτού λόγου κατά την είσοδο στο σχολείο.
➥ Προσφέρει άμεση σύνδεση με τις κατάλληλες παρεμβατικές δραστηριότητες για την εστιασμένη αντιμετώπιση τυχόν αδυναμιών.
➥ Οδηγεί στη πρόληψη των δευτερογενών προβλημάτων (άγχος, ματαίωση, προβλήματα συμπεριφοράς εξαιτίας της χαμηλής σχολικής επίδοσης).




